lördag 8 december 2012

Julkortsfabrik

Det blev Haparanda idag. Shoppade inte så mycket som jag önskat. Har blivit (lite för) duktig på att inse att jag inte behöver nya prylar hela tiden. I slutändan kom jag hem med en massa värmeljus, servetter och lite presentpapper. Det jag i första hand åkte dit för att köpa, det fanns inte. Typiskt...

Men det är ändå mysigt att komma tillbaka till Haparanda. Så mycket minnen som kommer tillbaka. Första gången jag var i Haparanda gick jag i åttan eller nian (när var det Liv?). Vi var på väg till Rovaniemi och mellanlandade i Haparanda. Jag satt på samma busstation idag.
Åkte förbi skolan där jag spenderade ett väldigt musikaliskt år och insåg hur mycket staden förändrats sedan dess. Haparanda är inte samma stad som när jag sjöng på torget för att fira att Ikea skulle komma dit.

Här hemma har jag suttit och tittat på dålig drama-komedi på tv:n samtidigt som jag tillverkat julkort. Det är verkligen olika om det kommer några julkort från vår lilla familj, men i år hade jag inspiration och tid att fixa det.

Det har snöat idag också! Inte lika mycket snö som hemma hos familjen än, men kanske snart...




/Walking in a winter  wonderland

2 kommentarer:

Annika sa...

Fint med hemmagjorda julkort.

Liv sa...

Jag tror bestämt att det var i åttan. Back in the 90's.