lördag 15 december 2012

Tänk på annat

Dagen:
- Dammsög lägenheten
- Shoppade julklappar
- Umgicks med en hel hög knasiga pojkar som invaderade lägenheten
- Bakade saffransbröd med vit choklad
- Hjälpte knasiga förvirrade pojkar att laga mat i vårt kök
- Tittar nu på Rock of Ages

Märks det att jag försöka hålla tankarna sysselsatta? När jag varit ensam har jag lyssnat på ljudbok. Allt för att tankarna inte skulle vandra iväg.

Det är synd att Johan är så upptagen i helgen (de knasiga pojkarna rövar bort honom så fort de inte invaderar vår lägenhet). Det hade varit bra att ha någon att prata med, men så länge jag håller tankarna på annat så rinner tiden åt rätt håll i alla fall.

Jag har kommit på vad jag skulle vilja ha som superhjältekraft. Att kunna fixa allas problem.

//

1 kommentar:

mamma sa...

Kramar till dig.