onsdag 1 februari 2012

Vardag

Nog för att det är trevligt att vara ute på resande fot, men man trivs ju alltid bättre hemma...
Kan ju bero på att man då har sin egen säng och att sambon finns i närheten för det mesta.

Annars har livet gått tillbaka till det vanliga. Jag försöker verkligen få till ordning på jobbet. Försöker strukturera och planera så jag inte ska behöva stressa och jobba över så mycket. Snart nog ska omdömen skrivas och nationella prov ska rättas. Då kommer det vara guld värt om jag har planerat noga. Dock skulle jag behöva mer tid tillsammans med mina kollegor för att kunna planera ihop. Men brist på tid är väl ingen nyhet.

Har börjat forma små planer för sport och påsklov, men vi får se vad som händer. I helgen blir det nog lugnt. Hade planer på att fara till Kåbdalis och/eller Jokkmokks marknad, men det ska bli runt 25 minus i helgen och det är inte optimalt vara-ute-väder. Temperaturen är inget ovanligt för Jokkmokks marknad i och för sig, men ändå för kallt för att jag ska ha lust att fara dit.

//

2 kommentarer:

Mamma sa...

jaaa. Jokkmokksmarknad. Det låter spännande tycker jag.Roligare om det inte är svinkallt förstås men det är det väl ofta där kanske.

Åsa sa...

Jo, det verkar vara tradition när det gäller marknaden där.