tisdag 21 februari 2012

Huslig

Har precis kommit hem från träningen nu, känner bara att jag måste få skryta lite. Inte över träningen för den gick dåligt. Fick ont bakom skulderbladet väldigt tidigt och alla armlåtar gjorde ont. Till och med sit-ups gjorde ont eftersom man rullar fram och tillbaka över den ytan där jag har ont. Blev riktigt sur. Måste nog boka in en tid hos en massör efter lovet. Håller tummarna för att det bara är mina enorma muskelknutar som ställer till det.

Men åter till mitt skryt. Idag har jag nämligen gjort egen müsli. Har funderat på det ganska länge och när vi i helgen åt världens bästa frukost på ett café i Midsommarkransen så kände jag att jag var tvungen att prova. Frukosten var verkligen helt fantastisk. Det var en smoothie gjord på skogsbär, två stora mackor med massor med pålägg (ost, sallad, tomat, mjukost), croissant med blåbärsmarmelad, yoghurt med egengjord müsli och så fick man välja mellan kaffe, te och varm choklad. Jag har aldrig ätit så mycket till frukost någonsin, men det var ju så fantastiskt gott! Och den där müslin var magisk och gav mig inspiration till att försöka få till något eget. Den var kryddad med kanel, så jag tänkte att jag skulle prova i alla fall. Stoppade i lite saker som jag tycker är gott, hittade ett recept på nätet som jag använde lite av, sen så är det massvis med frukt för det tycker jag om. Tranbär, russin, torkad ananas, torkad banan och torkat äpple (torkade äpplena själv, pluspoäng för det va?).
Den är helt fantastiskt god!


 Jag i helgen med den goda frukost-chokladen


//

Inga kommentarer: