söndag 19 februari 2012

Rammstein

Ojoj vilken helg!
Lite stress på fredagen innan Rammstein, hängande på en pub efter Rammstein, shopping på stan på lördagen, hann träffa Helena en snabbis innan middagen, sen Spamalot på kvällen. Nu är vi hemma igen och jag är grymt nöjd med allt.

Rammstein var helt makalösa. Det var eld, konfetti, fyrverkerier, skum och så hård musik på det. Det är sjukt svårt att sätta ord på en Rammstein-upplevelse. Den innehåller verkligen allt och lite till. En keyboardkille utklädd till discokula vandrar på ett löpband samtidigt som han spelar. Han befinner sig senare i en stor kittel som sångaren kastar eld på och ännu senare spelar han på en keyboard som sprutar silverkonfetti. En mikrofon i form av en gigantisk köttkniv, brinnande mikrofonstativ, en gigantisk skumkanon ja som sagt...allt.
Och det bästa är ju att allt det där gör musiken lite bättre. Jag har inte lyssnat så mycket på Rammstein, men där och då var musiken riktigt bra. Johan sa att det ibland är bra att jag inte kan tyska eftersom vissa texter är lite obscena och jag skulle nog inte tycka om det lika mycket om jag visste vad han sjöng.
Det är mäktigt. Har du möjlighet, gå och se dem.

En lång höj-och-sänkbar bro som användes vid introt och en sväng i mitten av showen.
 Eld under Du Hast
 Mycket eld!
 Grymt snyggt ljus
 Konfetti i rött, blått och silver under Amerika
 Skumkanonen som sprutade ner oss med massor av skum i slutet av showen

Det finns massor med klipp på tuben, men här hittar ni ett med bra bild där man får en känsla av hur det var...

//Du Hast Mich

Inga kommentarer: