torsdag 16 februari 2012

Inte illa alls

Igår var det friluftsdag på jobbet. Sådana dagar känner man att man har världens bästa jobb. Slalom på arbetstid, kan det bli bättre? Sen så får man ju ta ångesten när eleverna gör backflip i hoppet och oron när alla inte dyker upp på en gång när vi ska åka hem. Det är liksom baksidan av att fara iväg sådär med eleverna, men fördelarna väger upp. Eleverna hade roligt, vi hade roligt och inte ett enda brutet ben.

Jag lyckades dock få till en kalaskrasch. Säsongens första faktiskt. Ramlade några gånger i Val Thorens, men ingen ordentlig krasch. Den här gången berodde på att en av skidorna löste ut helt plötsligt. Det kändes sådär. Man vill ju kunna lita på skidorna. Men jag hoppas att det var en engångshändelse. Inga skador i alla fall...

Idag börjar min kultur weekend. Det blir smygstart ikväll med genrep inför publik på musikalen Grabben i Graven bredvid. Imorgon far vi till Storstan och ser Rammstein och på lördag ska vi gå och se Spamalot. Har en känsla av att jag kommer vara trött men nöjd på söndag.

Jag älskar den här bilden. Lania gör mig så snygg.


//

Inga kommentarer: