söndag 11 december 2011

Tredje advent

En lösning på problemet för mycket jobb, för få timmar på en arbetsvecka är att jobba på helgen. Idag har jag suttit i fem timmar med betygen. Har en massa som jag är inte är säker på och jag hoppas att jag lyckas lösa dem i veckan. Problematiskt när man inte hinner ha alla innan betygen ska in. Men allt går väl till slut antar jag... Jag kommer nog vara gladast av dem alla när betygen väl är satta. Så är det lätt som en plätt att svänga ihop ett gäng omdömen och fixa några låtar som kören uppträder med innan jag äntligen äntligen får ta jullov. Som jag behöver detta jullov!

I helgen har vi besök av en av sambons vänner. De har varit iväg på en massa äventyr medan jag mest tagit det lugnt. Igår gick jag på stan och lyckades fixa ihop ännu en julklapp. Det går extremt sakta framåt det där... All tankeverksamhet går liksom åt till jobb. Suck.
Efter shoppingen åkte jag till Örnäset på julfika hos vänner från Universitetet och kvällen spenderades med Johan gånger två och Rockband.

Idag har jag som sagt jobbat i fem timmar och som belöning bloggar jag nu innan jag ska iväg och fika (vilka fin fina vänner jag har som bjuder på fika hit och dit) hos Andreas och AC.

Bjuder på lite detaljbilder på vårt julpynt.





//Rainbow of love

Inga kommentarer: