torsdag 1 december 2011

Belöning?

Idag åkte jag hem relativt tidigt från jobbet. Var så pass hungrig att det inte var värt att sitta kvar. Istället satte jag mig och rättade prov några timmar här hemma istället. Det börjar gå lättare att rätta nu, man får väl in en vana antar jag.
Som "belöning" tog jag mig till gymmet vid åtta och stod på crosstrainern en stund (för sent för att gå på något pass). Trodde att det inte skulle vara alltför tråkigt om jag tog med mig ljudbok, men det var det ändå. Stod ut i 25 minuter, sen gjorde jag lite situps innan jag gick hem igen. Skäms lite över min dåliga träning den här veckan, men jag har fått en hel del rättning gjort istället. Får se till att nästa vecka blir bättre.

Nu sitter vi i soffan och spelar Assassins Creed (eller Johan spelar och jag hjälper till att hitta saker). Snart somnar jag dock... Imorgon har eleverna halvdag så vi kan jobba undan lite. Känns lite tragiskt att det ska behövas för att vi ska hinna göra det vi måste, men så är det med nytt betygssystem.


//

Inga kommentarer: