tisdag 13 december 2011

Lucia

Natten: jag har nog aldrig sovit så dåligt som jag gjorde i natt. Hade ångest över elever som inte klarat provet, lucia och en massa annat.
Morgonen: blev glad över att hitta ett par röda strumpbyxor i byrån bara för att upptäcka (efter jag hade satt på mig dem och gått ut ur sovrummet, dvs kunde se dem i ordentligt ljus) att de var rosa. Inte så juligt... Kul att vara halvt färgblind ibland...
Dagen: fel dag att ha tygskor. Plusgrader och ett stadigt regn gjorde att all snö som kommit de senaste dagarna förvandlades till ett tjockt lager blöt, blöt, blöt snömodd. Har varit dyblöt om fötterna hela dagen.

Men eleverna sjöng fint i alla fall.

Nu: ska försöka ta igen lite nattsömn. Är så trött så trött och efter att ha jobbat hela kvällen känner jag att jag är värd att få sova ordentligt. Hade gärna tagit emot en sovmorgon imorgon också, men det är ju lite mycket att kräva...

//

1 kommentar:

syster fia sa...

Oj. Någon verkar behöva jullov. Länge. Inte i ladan.