måndag 19 december 2011

Julfrid?

Åh, vad jag vill ha jullov! Det negativa med det är ju att det även innebär att jag inte får någon lön på två veckor... Inte alls lika kul, men det är väl bara att bita ihop och försöka att göra av med så lite pengar som möjligt. Tror jag ska boka in jobb på Interport i januari. Vet ju inte alls hur mycket jag kommer jobba på skolan nästa termin så det är ju bäst att vara säker på att få någon lön i alla fall.

Har ganska nyss slutat jobba för kvällen. Har suttit med omdömen idag igen. Känns som att jag inte gjort annat än skrivit omdömen den här terminen. Men jag har även hunnit med att öva inför fredagens sjungande i kyrkan. Känns bra att traditionen är tillbaka. Jag har ju sjungit i kyrkan på julaftonsnatten i en herrans massa år, men förra året blev det inget. Otroligt tråkigt, men nu är vi tillbaka bättre än någonsin! Bara därför har vi valt ett svårt stycke att framföra. Särskilt med tanke på att jag ock mina systrar (och ängelns pojkvän) bara har 23:e och 24:e på oss att öva och 24:e brukar man ha annat att pyssla med...

Men det ska nog gå.

Bäst att jag går och lägger mig snart. Trött, tröttare, tröttast.

//Mistletoe and wine

Inga kommentarer: