torsdag 15 december 2011

Jag och Pippi

Idag tog jag mig hem från jobbet i relativt normal tid. Detta trots att jag lyckades skriva omdömen till en klass sjuor. Bara tre kvar nu innan jullovet. Börjar känna att detta kan gå. Sen att jag har alldeles för mycket rättning som ligger och bara väntar på mig, det fokuserar jag på en annan dag. Ikväll tog jag helt ledigt vilket känns enormt skönt.

Då jag lyckades sluta så pass tidigt så hade till och med affärerna öppet när jag kom hem så när vi skulle gå och handla mat så svängde vi in på den enda skoaffären i hela stan som jag inte varit inne i och letat skor. Jag har varit på jakt efter ett par mellanskor. Ett par skor man kan ha mellan tygsko-vädret och vinterkäng-vädret. Mina breda fötter har satt rejäla käppar i hjulen, men nu tror jag att jag funnit ett par som funkar. Har tre dagar på mig att känna mig för här hemma innan det inte är öppet köp längre.

Vad tycks?


//These shoes are made for walking

5 kommentarer:

Paulina sa...

Superfina!! :)

Lania sa...

Keepers! Åh, jag vill också shoppa skor...

syster fia sa...

Mycket fina. De fanns inte i svart?? :-) Mina älskade svarta, höga kängor har liksom blivit gräsligt slitna och fula. Men ingenstans hittar jag nya som duger. De ska vara sköna, inte kosta 1100 kr (Vagabond) och inte vara vinterfodrade. Puh!

Åsa sa...

Hmm, mina är från Ten Points och kostar 950, så de är inte så billiga. Du har ju smalare fötter, så det borde gå för dig att hitta. Har du kollat på Din Sko? Hittade ett par där, men de var för smala för mig.

syster fia sa...

Ska kolla där då. Jag vill inte ha jättebilliga heller, för det var ju de jag har nu och de höll ju inte så många år direkt.