lördag 3 december 2011

Modell

Idag var jag och min kollega Åsa på äventyr i Sävast. Modell för en dag stod på schemat. Vi hade väl inte alltför höga förväntningar på det hela. De kör ju på löpande band och det kändes ju inte speciellt personligt. Vi såg det hela som ett roligt äventyr. Vad gör man annars en lördag liksom?
Vi köpte inga bilder. Det var alldeles för dyrt för lite egobilder på sig själv. En del var där med sina barn och jag kan tänka mig att det kanske blir billigare att ta några familjeporträtt där än att boka tid hos fotograf. Men som sagt, inte värt det för bilder på sig själv.
Ganska läcker sminkning fick jag ut av det i alla fall. Synd att jag inte ska ut på galej ikväll. Istället ska jag mysa ner mig i soffan och titta på tjejfilmer. Johan är borta på annat, så jag har stället för mig själv hela kvällen. Då blir det tjejfilmer.


//

3 kommentarer:

Paulina sa...

Jag var iväg och va Modell för en dag i våras och hade Olle med mej av just den anledningen du skrev. Men EN bild på oss skulle kosta 900:- 500 eller nåt för en bild med bara mej och 400 extra för att Olle var med på bilden... Blev ingen bild kan jag säga.

Åsa sa...

Jo, det var ju det då. Känns som ändå mer värt att betala mer och gå till en riktig fotograf där man kan göra det mer personligt... Och det är väldigt mycket pengar för en bild. Jag vet ju inte riktigt vad det kostar att gå till en fotograf, men det känns som att man får mer ut av det ändå.

Mamma sa...

Snyggt bruden.