måndag 1 augusti 2011

Skräp!

Jag är väldigt sparsam med en del saker. Som till exempel de trattkantareller och de blåbär som min mor och far plockat åt mig (fast när jag tänker efter är det nog jag som plockat blåbären på Ön). Mest för att jag inte har en aning om var jag själv kan plocka dessa små gosaker här uppe i Lule och därför vill jag spara på dem. Men idag gjorde jag något sällsynt. Jag plockade fram ett gäng svampar för att göra svampsås till middagen. Allt gick bra tills jag hällde på mjölken. Skräp!
Mjölk med bäst-före-datum 4 augusti och som var oöppnad, men ändå var den skräp!
Ni kan ju ana min ilska och min frustration. Nu kommer jag aldrig göra något annat med svampen som är kvar förutom svamp och lökmacka. Kan inte riskera att behöva slänga en omgång till.

//

4 kommentarer:

Mamma sa...

Du kan ju kolla om mjölken är riktig innan du häller på den förstås.

Åsa sa...

Nu tycker jag att du är lite av en besserwisser :P

Liv sa...

Ja, eller så kanske du hade kunnat skölja av mjölken från svamparna? Det var väl inte gift du hällde på? :)

Åsa sa...

Jag försökte, men då hade jag varit tvungen att skölja av varje svamp separat och det var lite väl...