tisdag 2 augusti 2011

Så perfekt att man vill gråta

Jag och Johan har länge velat ha en kajak. Men vi bor i lägenhet och vi äger ingen bil. Alltså har vi ingenstans att ha en och vi har ingen möjlighet att frakta en. Dessutom har vi inte kunnat bestämma oss för om vi skulle köpa en tvåmans, så vi kan paddla längre tillsammans (jag orkar ju inte lika mycket som Johan). Dock så skulle inte Johan kunna ge sig ut själv, vilket skulle vara ett minus. Annars skulle vi vara tvungna att köpa två enmans. Det skulle bli ganska mycket dyrare och jag skulle inte orka paddla lika långt, men Johan skulle ha möjligheten att paddla ut själv ibland.
Nu så har jag hittat en kajak som nästan passar alla kriterier vi har.

Martini tandem från Point 65˚ N. Den går att ta isär så man kan förvara den i små utrymmen och den går att bygga om till en enmanskajak. Jag har inte kommit på en lösning till hur man ska frakta den. Inte mer än att vi bli tvungna att paddla från Norra Hamnen här nedanför huset. Plus att priset inte är något jag jublar över... Men annars är den helt perfekt.

/Tösen

2 kommentarer:

Peter Parnes sa...

Ha! Precis vad jag behöver! Skulle nog funka i cykelkärran om man ställer de på höjden.

Åsa sa...

Ja, då vore den ju ännu mer perfekt.