fredag 18 september 2009

Miss i beräkningen

Pengar...
Om jag hade pengar, jabbadabadabdabadabadabadabadam
Skulle jag då köpa lite grann som jag visst behövde snart!

Hade totalt glömt/förträngt att mina täckbyxor måste bytas ut.
Brännhål på sidan av ena benet är inte okej.
I en sekund eller två kände jag gläde och tänkte "Jag har ett par nya täckbrallor att ha i vinter!" Men glädjen förbyttes snart i magont eftersom jag kom på att jag måste köpa ett par nya täckbyxor. Det var inget som redan var avklarat tyvärr.
Skulle ha önskat mig det i 25 års present, fast jag tror inte att mor hade velat ge mig det...
Det enda par jag har hittat som jag fastnat för är way way way över min budget.
Nåja, det säger väl inte så mycket eftersom min spenderarbudget ligger på ca 100 kr för tillfället och då är det egentligen snällt tilltaget. Borde inte spendera en krona med tanke på hur sommaren såg ut och på hur vintern kommer att se ut.
Så man kanske får stå ut med hål i byxan och skidskoleungarnas frågor.
Enligt pojkarna ska ju gaffa kunna fixa allt...

//If I were a wealthy man

Inga kommentarer: