söndag 13 september 2009

Happyranda

Har varit en lång, men mycket trevlig dag.
Åkte till Lule igår kväll för att sova hos Johans Johan. Vi skulle ju nämligen upp jättetidigt för att ta bussen till Happyranda för att gå på Ikea.
Efter en busstur som gick mycket snabbare än jag minns att det gjort tidigare (kom fram till att det nog beror på att jag oftast åkt mellan Pite och Happis) så var vi framme i metropolen.
Vi tog oss en promenad över till utlandet för att kolla om Alko hade öppnat, men icke.
Vi fick glatt vandra tillbaka. Våran Johan var dock mycket nöjd att han äntligen varit i vårt östra grannland.
Sen gjorde vi Ikea.
Jag och Min Johan handlade inte så mycket. Vi tittade mest på saker och sa "det här skulle vi nog kunna ha i vår nya lägenhet".
Kvittot för vår nästa tripp till Happis kommer bli mycket mycket längre...
De andra handlade desto mer. Och Våran Johan som inte ens hade tänkt följa med.
Nu är vi hemma igen.
Mina fötter vill inte att jag ska stå och gå mer idag, så det blir till att sjunka ner i soffan med Min Johan vid min sida och kanske se en film.
Imorgon har jag en kort lektion, sen blir det balanceträning och förberedelse för c-arbete.

//I can't get her of of my brain

2 kommentarer:

syster fia sa...

Inget spikat ännu, men som det preliminära jourschemat ser ut så skulle vi nog kunna åka och hälsa på dig 27-30 november!! Fredrik har till och med veckovila på fredagen, så för honom går det bara en semesterdag..!!

Jag kikade lite på planlösningen - är det inget separat kök utan kök och vardagsrum går ihop?

Åsa sa...

Precis, kök och vardagsrum går ihop. Inte riktigt vad jag vill ha, men fördelarna med lägenheten överväger nackdelarna...