tisdag 15 september 2009

Lite mycket nu

Och då har jag ändå blivit av med en börda...
Slapp hålla pass imorgon. Första passet blir nästa tisdag istället. Lät nog en aning för glad när "chefen" ringde och meddelade det.
Men PM inför C-arbetet kvarstår. Och det är mycket svårare än jag trott att hitta forskning i ämnet. Det måste ju finnas ganska mycket om rörelse och inlärning, och om musik och rörelse. Problemet är att hitta det på den oändliga webben.
Jag måste även börja lära mig låtarna inför Kiss-gigget. Första repet imorgon är jag mest med på för att kolla så att tonarterna funkar, men då är det ju bra om jag vet hur låtarna går också...
Kiss på repeat konstant nu alltså.
Tyvärr har jag inte dom på datorn (bara spotify) så jag kan inte lägga dom på ipoden.
Har ju ingenting på min dator för tillfället eftersom fästmannen har min hårddisk.

Ikväll har vi sett Män som hatar kvinnor. Jag har sett den förr, men några av gossarna har inte det och vi tänkte gå och se Flickan som lekte med elden i helgen, så dom ville se den första först så att säga.

Nu måste jag verkligen gå och sova. Ska upp tidigt imorgon för att åka bussen till Lule. Var ju inte meningen att jag skulle hem idag egentligen, men jag hade glömt rätt balance-dvd här hemma. Jag trodde ju att jag skulle ha pass imorgon, vilket gjorde att jag var tvungen att åka hem för att öva. Nu vet jag ju att det var helt i onödan, men det visste jag ju inte i morse när jag åkte hem...

//Hello!

7 kommentarer:

Paulina sa...

Jag har en bok som heter "Pedagogen och den musikaliska människan" av Mats Uddholm, i den står det lite om ämnet tror jag: "förutsättningarna för all musik är rörelse, och musikaliteten kommer starkt till uttryck i våra kropper. När vi går, arbetar eller dansar rör sej kroppen rytmiskt"..."genom att följa musiken i rörelse och dans uttrycker vi själva musik..." bla bla bla... ett litet tips från mej :)

Åsa sa...

Du är en pärla!

jlindbergh sa...

Ska vi på bio? Ni? Vem? Vaaaa, jag vill ju också leka med elden!

Åsa sa...

Hmm, glömt säga det till dig. Men tänkte mig att du skulle med :) Blir antingen fredag eller lördag beroende på när vi får biljetter.

Jen sa...

nu är det lite sent kanske men Hannaford (finns också på skolan), skriver om inlärning och rörelser om du vill få lite ytterligare på fötterna inom ämnet.

Åsa sa...

Inte för sent. Ska ju inte lämna in förrän till jul...

Jen sa...

Haha ja men för PM:et är det ju för sent ;D. Tror att det kan stå i nån av våra andra böcker också om sensoriska minnet och sånt. :D.