söndag 22 februari 2015

Kofta

Sötnöten somnade i min famn för mer än en timme sedan. Nu lade jag ner honom i sin säng och han fortsatte sova. Antingen har han börjat lägga sig bra mycket tidigare inför natten, eller så kommer jag behöva vara vaken inatt. Eller ett tredje alternativ är att vi kliver upp tiiiidigt imorgon. Vi får väl se hur det blir. Det går inte att väcka honom i alla fall. Han sover himla tungt.

Nu är koftan jag stickade klar! Det är storlek 74/80 (han har 74 på kläder just nu) vilket enligt instruktionerna är till barn som är 12-18 månader... Den är ju inte gigantisk på honom nu, så jag tvivlar på att han kommer kunna ha den i ett år framöver. Men jag är nöjd över att jag fick den klar innan han växte ur den plus att den dessutom blev himla fin! Nu ska jag använda restgarnerna till ett par matchande sockar.







//

4 kommentarer:

Mamma Fia sa...

Gullrumpa!!

Maja sa...

Åh, vad fin den blev!

Annika sa...

Fin!! duktig du är ÅSa!

Mamma Fia sa...

Schlager-nörderi-Spotify-lyx http://blogg.amelia.se/mellobloggen/2015/02/18/norderi-deluxe-playlist-edition/