fredag 27 februari 2015

En lista

Idag blir det en liten lista:

-Yes! Jag lyckades dammsuga huset innan helgens besökare anländer. Det går fort när man har en gnällande bäbis i babygymmet.

-Jag tappar extremt mycket hår för tillfället (därav min lycka över att jag hann dammsuga).

-Jag har flera vänner som väntar barn i år. Jag är så otroligt avundsjuk! Jag älskade att vara gravid, dessutom kommer de att få träffa sin bäbis för första gången. Och allt annat de har framför sig. Åh, jag är nästan avundsjuk på mig själv för att jag fått gå igenom det!

-Vi köpte en ny bärsele förra veckan (vet inte om jag skrivit om det här) och jag är himla nöjd. Har ingen bild på det, så jag beskriver mer i ett annat inlägg, men det var extremt smidigt när jag hade Manfred i selen i onsdags då jag var in till stan på morgonen för VIP-morgon på Polarn och Pyret plus en sväng på bokrean. Om man bara ska gå på stan en snabbis så är det väldigt mycket smidigare om man slipper ha vagnen med.

-Vädret. Alltså, det är ju ingen idé att klaga på vädret, men plusgrader? Kom igen...

-Jag funderar på att skaffa något slags abonnemang för att lyssna på ljudböcker i telefonen. Jag har slut på poddar jag vill lyssna på och barnvagnspromenaderna blir långtråkiga utan. Någon som har provat någon ljudbokstjänst? Jag lyssnar ju helst på engelska.

-Det där men nattsömn. Helt olika från natt till natt. Vissa nätter är han omständig och sover oroligt, andra sover han som...ja, ett litet barn. En annan variant är amning i princip hela tiden. Jag försöker se om det spelar roll hur dagen går, men jag kan inte påstå att jag kan se något mönster än.

-Har sjukt roliga helgplaner framöver: i helgen kommer Lania och Johan Egeskog, Manfred och jag ska till Stockholm och träffa Liv och Annika, vi åker till Hemavan en vecka tillsammans med två andra barnfamiljer, hela min familj kommer upp på besök, ja jäklar va roliga saker att se fram emot!

-Det lutar åt skidåkning i helgen. Wiho!

-Min son är sötast i världen.






//

1 kommentar:

Annika sa...

Wieee snart kommer du ner hit WIHO!!! LÄNGTAR!!!!!