söndag 16 september 2012

Försöker fylla dagarna

I helgen har jag försökt fylla tiden med en massa saker för att inte sitta och deppa ihop totalt.
I fredags shoppade jag lite nya träningskläder (jag gör allt för att öka träningsmotivationen) innan jag gick till gymmet för lite dansträning. Sen på kvällen kom Linda och Lars förbi på middag. Mycket trevligt och många skratt. Vet inte om vi hjälpte till i namnvalet till deras lilla bebis, men vi hade många förslag i alla fall...


Igår for vi ut till Storheden, tittade på ny tv och köpte ett par till träningstights. På kvällen cyklade vi ut till Porsön för spelkväll hos en av Johans kompisar. På väg ut hamnade vi mitt i Lule-klackens tåg mot Coop-arena. Det tåg som vi var en del av för ungefär ett år sedan. Inte utan att man blev lite avundsjuk på dem...

(mannen i förgrunden har inget med inlägget att göra)


Väl på Posön spelades det Battlestar Galactica. Jag var inte med i själva spelet utan agerade "bank" samt hejjarklack till människorna. Det behövs när man spelar det spelet eftersom The Cylons i princip alltid vinner...

Alla tog med en flaska till det gemensamma barskåpet.
Och ja, det var jag och ett gäng grabbar...

Idag var vi ut på Storheden igen, denna gång för att köpa en tv. Johan har spenderat större delen av kvällen (efter vi varit iväg och tränat) med att installera vår nya tv och nu ska vi ta och packa ihop den igen. Den har nämligen en död pixel och det är inget vi vill ha. Vår gamla tv har haft en död pixel ganska länge och det stör mer än man tror. Så imorgon blir det tredje dagen i rad ute på Storheden. Ibland önskar man att man hade en bil...

Say goodbye to our new TV...


//

1 kommentar:

syster fia sa...

Fin dukning! :-)