lördag 22 september 2012

Feber

Idag är fjärde dagen med feber. Behöver jag påpeka att jag är less?
Det har bara varit feber, inget annat. Har jobbat ändå eftersom det är enklare att stå ut på jobbet än att stanna hemma och hoppas på en utbildad vikarie. Helt klart det sämsta med mitt jobb.

Kvällens nöje blev att ringa till sjukvårdsupplysningen. Hon rekommenderade att jag skulle träffa en läkare och frågade om jag ville träffa en ikväll, men då jag tagit en värktablett och därför mår ganska bra så kändes det onödigt. Jag går dit imorgon om jag fortfarande har feber. Tydligen är det inte bra att ha feber i mer än fyra dagar... Om jag har tur har denna mystiska sjukdom lämnat min kropp imorgon. Vem vet? Allt jag vet är att jag inte har någon större lust att tillbringa fler eftermiddagar och kvällar liggandes i soffan och frysa och svettas om vartannat.

En bra sak med att vara sjuk är i alla fall att man får presenter när svärföräldrarna kommer på besök, trots att man inte fyller år!



//

3 kommentarer:

mamma sa...

Många kramar

Liv sa...

Uffa :( Jag tycker att du ska gå till sjukan idag även om du är feberfri. Bamsekram!

Syster Fia sa...

Iggesund's got talent: http://www.tv4.se/x-factor/klipp/audition-alexander-cundell-what-are-words-2221381