onsdag 5 september 2012

En ton i taget

Min hjärna går på högvarv för tillfället. Jag vill bli inspirerad, hitta nya vägar och prova nya saker hela tiden. Tyvärr går det ju inte alltid eftersom det inte finns tid, men jag gör allt jag kan.
Mitt största bekymmer just nu är hur jag ska få konstmusikhistoria att bli roligt, intressant och givande för mina kära elever. När inte ens läraren känner sig inspirerad inför ämnet hur ska då eleverna kunna bli det?
Men det problemet är inte löst och jag har flyttat det till framtiden. Istället gick jag och skaffade mig en blogg. Ännu en alltså.
Så nu har jag en lärarblogg där jag ska försöka lägga upp uppgifter, planeringar och helt enkelt uppdateringar om vad vi gör på skolan. Förhoppningen är att det ska bli en mötesplats för elever, lärare och föräldrar, men det vet man ju aldrig om det händer.
Min tanke är också att jag ska kunna lägga upp små musikklipp med låtar eleverna skrivit mm.
Men än så länge är allt i utvecklingsstadiet så vi får se hur det blir. Stora tankar och stora planer finns det i alla fall.

Den kommer kanske inte vara så intressant för er kanske, men jag hoppas att den ger mig och mina elever något bra.




//

5 kommentarer:

Syster Fia sa...

Duktig fröken!!

Mamma sa...

Oj oj oj Du tänker nytt du. Bra, duktiga du.

Syster Fia sa...

Något helt annat och fullständigt ytligt kommer här. Den har kommit http://www.kicks.se/marc-jacobs/doft/dam/alla-dofter-c887/dot-edp--p22079, mig måste till stan och sniffa! Kanske måste köpa även om den luktar päck....

Liv sa...

Oooh, fint namn på bloggen! Jag håller på och startar musiksiter på skolorna jag jobbar med. Men de har mycket torrare namn än din... Kanske jag måste kika in på din om den är öppen för allmänheten? ;)

Jag har faktiskt ett helt kompendium om "outside the box"-lektioner i konstmusik sedan min tid på KMH. Visserligen riktade mot gymnasiet, men ändå kanske något att influeras av. Blir du nyfiken så kan vi höras om det!

Åsa sa...

Fia: jo, jag såg den och kände att det vore något för dig. Såååå fint på bordet i sovrummet!