torsdag 24 april 2008

Pengar

En students ständiga bekymmer...
Har insett nu att jag kommer vara helt utan någon som helst inkomst i två månader (juni, juli). Inser ni hur mycket man kommer kunna göra då? Inte mycket.
Skulle vilja hitta på en massa roliga saker med min älskade, men vad går att göra helt gratis? Ujuj, jag hoppas att det är riktigt fint väder så man kan gå till nån strand och bada och sola. Kanske inte så mycket bada i juni, då har ju isen nyss gått, men sola kan man ju göra.

Idag har jag fått riktigt mycket gjort faktiskt. Jag har läst nästan alla artiklar inför tentan. Imorgon ska jag ta dom sista och skumma igenom böckerna också.
Imorgon ska jag även göra mitt första framträdande i Kanalen. Stort. Eller kanske mer tragiskt att jag inte fått vara med på tre år...

Har gått på stan här i Lule idag. Jag hade tänkt fixa tyger till caperna på nolle-p, men dom behövde en rekvisition för att kunna fakturera. Sen så var jag in på den utbyggda d-store. Ojojoj...det var det där med pengar. Jag hittade flera plagg som jag sååå gärna vill ha. Och i den affären är dom inte billiga nånstans. Jag överväger för första gången i mitt liv att köpa en tröja för 649:- Det rimmar illa med min sommar... Men sablar va snygg den är, och annorlunda, och läcker och...dyr...

Men mor och storasyster...på systembolager finns det nu en cider som ni bara MÅSTE smaka! Den heter cidrae och smakar som äppelmust! Mumma.

Dagens ekologiska bannor på mig som bara lyckades handla en ekologisk vara av fyra när jag handlade på coop (äggen var för dyra, creme fraiche fanns inte och torkade plommon fanns inte)det enda ekologiska jag köpte var sylt.
Och lite bannor till systembolaget- var är den ekologiska cidern?

//Puss

2 kommentarer:

Mamma Eva sa...

Hej
Kanske du har ngn krona på sparkontot som du kan låna av så länge. Ngt nöje måste det väl ändå bli i sommar. Vad är kanalen? Har aldrig hört.
Kram mor

Syster Fia sa...

Vilken fin layout du har på nya bloggen! Undrar just vem som inspirerat designen på headern/bloggnamnet?? Humhum... Fast iofs har jag ju DIN design på väggen här hemma, så det tar väl ut sig... :-)

Appropå gratisnöjen... Du kan få leka sandlåda, putta gunga, cykla med barnsits, bada på Mon... allt till ett vrakpris av 0 kr!!