måndag 28 april 2008

Äntligen!

Nu har jag äntligen gjort tentan i AUO. Så skönt att få den ur världen. Jag tror nog att jag får godkänt på den också. Annars blir jag förvånad. Jag har inte skrivit så mycket för hand på jag vet inte hur länge, så jag hade kramp i handen efter två timmar... Han som vaktade mig frågade om jag ville ha paus då, men jag hade bara en fråga kvar, så det var lika bra att köra på.
När jag var klar gick jag till matten och var med på sista halvtimmen. Det hade jag ju kunnat skippa eftersom jag inte fattade ett dugg av vad han pratade om. det enda jag förstod var att 81/80 var ett viktigt tal och att någonting som förkortades SK hade nåt med toner att göra... Inte mycket att ta med till tentan...
Efteråt gick jag hem och åt lunch. Ska ju inte vara tillbaka förrän halv tre, så det var lika bra att gå hem och kanske få nåt gjort (ska ta tag i det snart).
Vi ska nämligen iväg på studiebesök i Norrfjärden idag. Jag är sådär lagom entusiastisk, för vi ska kolla på en orgel och hur den är stämd. Inte vad jag kallar för ett spännande studiebesök direkt.
Tror även att jag kommer missa Stil-stormötet på grund av det.

Senare ikväll ska jag och Marre hänga med Ilker ner på stan, för han ska ta massa bilder till en liten film han ska göra för att komma in på en skola. Jag kanske klämmer in en konsert innan dess också. Man måste ju passa på att se en massa musik så här i examenskonsert-tider. Det mesta är ju gratis, så varför inte? Man är ju dum som inte går på mer egentligen. När har man chansen att se så mycket gratis musik annars?

Mor frågade om vi hade några vårblommor här uppe. Där hemma hade dom tussilago, vitsippa, blåsippa, mm. Och nog är marken helt vit allt...


//Progg

Inga kommentarer: