söndag 27 april 2008

Phöseri

Nu har vi klarat av phösarutbildningen. Och det gjorde vi utan några intensiva diskussioner. Inte alls som förra året med andra ord. Alla var väldigt överens, och de regler jag inte gillade så mycket förra året skrevs om litegrann.
Vi hade ju även phösarfest igår på kvarters. Det var riktigt roligt. Vi lekte en massa konstiga lekar, varav djurmemory var den underligaste. Nille och Holm måste verkligen ha funderat när de komer in och ser att alla ligger på golvet...
Kom i säng halv tre, vilket kändes i morse när man skulle kliva upp.

Vid halv fyra kom jag på att jag skulle ha balance idag, så jag småsprang hem och hämtade mina saker, småsprang till skolan bara för att sitta på kåren i tio minuter, och sen gå hem. No one there... :( Men det var ganska skönt idag, för jag höll verkligen på att somna stående. På vägen hem regnade det, men tyvärr hade jag ju inte min vackra regnkappa på mig :( Jag som har längtat så efter att få använda den...
Väl hemma igen sov jag en timme innan jag satte igång med pluggandet (ingen idé att försöka plugga när man är trött) Nu har jag läst alla artiklar iaf. Allt jag behöver göra nu inför imorgon är att kolla lite i böckerna för att fräscha upp minnet. Ska bli så skönt att äntligen få den där tentan gjord.

När jag gick från Nolia idag såg jag att pulkabacken var helt täckt av snö fortfarande. Synd att man inte har nån pulka här, annars hade det varit coolt att åka pulka 1:a maj :)

Dagens ekologiska:
Det blir glass till efterätt idag. Sias ekologiska blåbärsglass är så underbart god!

//Önskar jag kunde ha en blomlåda att odla morötter i

Inga kommentarer: