måndag 6 april 2015

Påsk

Den här påsken har varit supermysig. Johan hade först tänk fara till Kebnekaise och tura med Ida och Fredrik, men bestämde sig till sist att stanna hemma med mig och Manfred istället och det är vi otroligt glada för! Vi har istället tagit det lugnt, njutit av att vara tillsammans alla tre och så har vi umgåtts med vänner.
På fredagen var vi bjudna på middag hos Mats och Erika med efterföljande sällskapsspel, på lördagen for vi till Haparanda med Björn och Annika för en tur på Ikea och Haglöfs Outlet. Det blev rätt mycket handlat på Ikea, många bäckar små... Jag hade beslutsångest på Haglöfs där jag var ute efter ett par skalbyxor. När vi var i Hemavan upptäckte jag nämligen att mina täckbyxor saknar vädringsluckor, vilket man gärna vill ha om man är ute och stakar/går på fjället. Jag stod länge och velade mellan rosa och gröna byxor, men till slut valde jag de gröna. Samma grön som min jacka.
Igår var planen att baka i kaminen. Började elda tidigt, men kom sen på att vi måste köpa jäst och mjöl. När Johan väl gjort det gjorde jag en deg som fick jäsa ganska länge. När den stått i någon timme kom jag på att jag glömt hjorthornssaltet... Slängde degen och gjorde en ny. Detta gjorde att när Björn och Annika kom på kvällssidan så hade vi fortfarande inte bakat några bröd. Efter vi gjort middag (provade vår nyinköpta tryckkokare) så kunde vi äntligen baka lite bröd och det gick väldigt bra! Mycket gott bröd som man gärna äter lite för mycket av. Bad mamma ta med receptet på glödhoppor så kan vi testa att baka det när de kommer upp nu till helgen. Det vore roligt om vi kunde använda kaminen mer. Förra ägarna sa att de använde kaminen jättemycket och att det var den sak de skulle sakna mest med detta hus. Vi har inte riktigt kommit så långt kan man ju säga...
Idag har vi inga planer alls. Vi får se om vädret blir bättre, annars kanske det blir en till bakomgång.


Hoppgungan är en favorit just nu


Guldgossen har fått guldbokstäver på sin dörr



//

Inga kommentarer: