söndag 19 april 2015

Helg!

Det har verkligen varit en tung vecka sömnmässigt. Jag har märkt att jag reagerar olika beroende på hur trött jag är och hur länge tröttheten får pågå. Natt tre blev jag irriterad, natt fyra grät jag. Natt fem hade jag som tur var Johan till hjälp, så det blev aldrig värre...
Både igår och idag fick jag sovmorgon vilket var välbehövligt. Jag känner att energin har fyllts på och att jag nu orkar ta tag i en ny vecka med förhoppningsvis bättre sömn.

Igår förodlade jag lite. Det var så soligt och fint ute så jag kunde sitta där och peta ner fröer och lökar i krukor. Jag längtar verkligen till att få pyssla i trädgården på allvar igen, men det dröjer lite till. Än så länge har vi snö kvar på gräsmattan...

Vi jobbar på med maten för Manfred, men det går trögt. Han vet inte riktigt vad han ska göra med maten som kommer på tungan utan han får kväljningar och sitter och gapar med tungan utsträckt. Vi hade väl inte planerat att ge honom välling eller ersättning i flaska, men det beror väl på om vi lyckas med det där med mat. I juni börjar jag ju jobba, så då måste han klara sig utan mig under dagen. Tur att det är några veckor kvar...


En söt hjälpreda


Manfred har fått en gåstol av mormor och morfar. Han går inte så mycket än, men den är rätt rolig att hänga i

Söt badpojke!





//

1 kommentar:

Mamma Fia sa...

Härliga bilder på sötnöten!