onsdag 15 april 2015

Det där med sömn igen

Nu har vi haft några mindre trevliga nätter. Sötnosen har varit snuvig vilket har inneburit att han vaknar - vill ha nappen - kan inte andas med nappen i munnen - blir arg och ledsen. I natt gick det så långt att Johan flyttade in i musikrummet för att få sova lite. Där och då, när man är trött och tålamodet stuckit ut genom fönstret, ja då tänker man en massa tankar. I natt var jag helt beredd på att skippa alla dagens planer. Jag tänkte strunta i babysimmet, Annika skulle få promenera själv och jag skulle avboka biobesöket. Istället var planen att stanna hemma, tycka synd om mig själv och förhoppningsvis kunna sova under någon av Manfreds tupplurar.

Nu blev det inte så. Jag är inte en sån som avbokar allt egentligen. När gossebarnet dessutom visar sig från sin allra sötaste, bästa och lättsammaste sida hela dagen, ja så ångrar man ju inte heller att man inte avbokade. Trots att vi inte gick så lång promenad innan badet så var han på toppenhumör och orkade med fler dyk än han någonsin orkat förut. Efter badet gick jag och Annika på en lång promenad och både Albert och Manfred sov hela tiden. Och så for jag iväg och såg bio med Mats ikväll. Första gången jag varit ifrån Manfred mer än någon timme och även det gick smidigt. Nu är jag helt slut och önskar att denna natt blir bättre även om jag inte hyser några större förhoppningar.

Och just det! Han fyller ju sex månader idag vår lilla älskling!






//

Inga kommentarer: