fredag 23 januari 2015

Stora framsteg

Det blev inget bloggande igår. Vi hade trevligt besök av Annika och Albert. Björn jobbade natt, så vi passade på att bjuda in Annika och Albert på middag så de inte skulle behöva sitta hemma ensamma. Johan och Annika spenderade kvällen med att stå och gå och försöka vyssa bäbis, medan jag njöt av att kunna sitta helt själv.

Idag har vi ätit lunch med vänner och Johan på stan, vilket tog större delen av dagen. Det blir så när man sitter kvar och smider planer på hur vi ska få två barnfamiljer att kunna träna tillsammans. Jag hade tänkt ta en promenad på isvägen, men när det är -20 ute så skippar jag promenader. Jag har ju trots allt ansvaret för en väldigt liten och söt näsa och den är jag rädd om.

Nu till dagens STORA nyhet: Manfred har lyckats vända på sig TRE gånger! Från magliggande till ryggliggande. Första gången i morse och då blev han nästan lite rädd över vad han hade gjort, så jag var tvungen att överösa honom med pussar (stackars mig) och glada hejjarop. Ringde upp Johan och försökte få Manfred att upprepa bedriften, men icke. Det gjorde han däremot nu ikväll när både jag och Johan såg, så nu är det verkligen officiellt. Vår stora fina kille.


Han ser ledsen ut, men är nog mest trött...



//

4 kommentarer:

Mormor sa...

Ja, duktiga killen. Blir en filmsnutt på det så småningom då ;). Tycker han är söt på bilden jag.

Liv sa...

Ojoj, rulla runt på rygg helt själv, häftigt! Heja Manfred!

Maja sa...

Stora killen!

Mamma Fia sa...

Vilken kille!!