fredag 16 januari 2015

Nystart

Häromveckan chattade jag lite med Lania som hade gått igenom mitt bloggarkiv på en liten nostalgitripp. Hon nämnde att det är så roligt att kunna gå tillbaka och läsa om vad man gjort under de senaste åren. Då fick jag mig en tankeställare. Den här tiden med en helt ny familjemedlem, det måste väl ändå vara en tid som man verkligen vill ha dokumenterad? Visst vi tar artontusen bilder (tyvärr dock mest med mobilerna), men de säger ju inte alltid de där mer-än-tusen-orden. Så då lovade jag mig själv att jag ska blir bättre på att blogga. Det är alltså planen för 2015. Vi får hoppas att den håller. Jag känner mig dock inte laddad för att skriva om allt som hänt sedan sist jag bloggade. Kan hända att jag skriver en sammanfattning någon dag, men annars får det duga med att jag helt enkelt börjar dokumentera från och med nu.

Igår fick vår lilla skrutt sina första sprutor. Det var vaccin mot det ena och sjuttiotredje, så det är tur att det samlas i ett nationellt register så man kan kolla upp det sen. Inget en stackars småbarnsmamma ska hålla i huvudet i tjugo år. Han skrek ganska mycket när barnmorskan stack honom och det skar i mammahjärtat. Som tur var klarade vi oss undan feber, han blev bara väldigt väldigt trött. Han sov från 14 till ca 20.30 och hade bara två små matpauser däremellan. Man blev lite nervös, men eftersom han vaknade och åt i alla fall så kändes det rätt lugnt. När han väl vaknade till liv där på kvällen så låg han på skötbordet och pratade med sin mormor och morfar per telefon och då var han pigg och pratglad jättelänge. Att få ligga med rumpan bar är verkligen vår lilla skatts favoritsyssla (förutom just precis nu då han ligger naken och skriker ändå).



Ikväll har vi varit på after work med våra bäbiskompisar Annika och Björn (de fick ju sin lilla prins fyra dagar efter vi fick vår). Riktigt trevligt att kunna göra sånt trots att vi har två små bäbisar.
Nu ska jag passa på att sticka lite (eller...tydligen så är det dags att amma först).

//

Inga kommentarer: