lördag 17 januari 2015

Familjemys

Trots att jag är ledig hela dagarna ser jag verkligen fram emot helgen. Att få umgås hela familjen, att få hjälp med bäbisunderhålandet, att få umgås med Johan.
Idag har vi inte gjort något speciellt. Johan har skottat snö, vi tog en promenad och nu ligger Manfred och sover i babysittern. Jag ska försöka få lite mer gjort på min stickning. Det ska bli en kofta, men jag lovar inget. Jag började sticka en dress till systers äldsta pojke innan han föddes. Han fyller snart 8 och den stickningen ligger omonterad hemma hos mamma och pappa. Jag vet hur dålig jag kan vara på att avsluta saker jag pysslar med, men vi kan ju alltid hålla tummarna.


Vi jobbar på att både jag och Manfred ska trivas i bärsjal och bärsele.
Vi är inte riktigt där än, men just nu är favoriten bland dem den sjal vi fick ärva. Han ser rädd ut på bilden, men det dög ganska länge.


Han är ju bara så söt!


//

3 kommentarer:

Annika sa...

Han är ju riktigt söt! hur går det med bärsjalen ni köpte tyg till och tänkte sy? Tror den kommer bli riktigt fin!!!

Åsa sa...

Jag sydde klart den sjalen, men jag blev inte riktigt nöjd. Lite för mycket stretch åt alla håll och kanter...

Annika sa...

nämen, kan man inte ha en del som är mer stum? Typ den delen som ska gå runt ryggen och sedan fästa den med det mer stressiga tyget?