lördag 4 oktober 2014

Småpyssel

Så här i väntans tider får man sysselsätta sig med småpyssel för att få tiden att gå. Det blir spontana luncher med Johan och andra vänner som går och väntar på bäbis, gå små ärenden på stan och så fick jag ju möjligheten att jobba lite i veckan. Jobbet gick fortare och var enklare än jag trodde, men några dagars jobb blev det och det innebär ju lite mer pengar i slutet av månaden.

Jag har även pyntat lite i lägenheten. Satt upp en bonad som jag broderade klart för flera månader sedan, satt upp fina tavlor i Knyttets rum och sådana småsaker. Men jag behöver verkligen inte mer tid, Knyttet är välkommen när som helst.
Som tur är så mår jag fortfarande bra, det är bara kvällarna och nätterna som blivit lite jobbigare. Jag tvingas vrida och vända mig i sängen ofta för att det inte ska göra ont någonstans och magen väger mycket mer på kvällen och natten av någon anledning. De senaste nätterna har jag dessutom drömt jobbiga drömmar. Igår bråkade jag med vänner och i natt bråkade jag med elever. Drömmarna gör att jag vaknar supertidigt och kan inte somna om utan ligger och funderar på hur jag borde ha agerat i drömmen.

I barnrummet finns nu konstverk från Knyttets kusiner

Och i hallen hänger bonaden med en fin uppmaning till alla
(mönster designat av Johan)


//

2 kommentarer:

Lania sa...

Sjukt fint broderi! Och heja bebisen och Åsa!

Mamma sa...

Så paketet kom fram. Kul att se. Pyssla på du och fördriv tiden medan du kan. Snart är det slut på väntan