tisdag 30 september 2014

En dag efter beräknat

Nu är bäbisen officiellt sen. Nu är det ingen nedräkning utan...eh...ja, vad nu motsatsen blir.
Vi har bekanta som är beräknade idag, men än så länge har inget hänt för dem heller. Jag är rätt less på att bara gå hemma och vänta, men chefen hörde av sig igår och frågade om jag ville spara lite föräldradagar genom att hoppa in och göra lite jobb. Det handlar om schemaläggning som jag kan göra hemifrån, så det sa jag ja till. Ska fara och hämta en dator på skolan idag då jag inte har någon dator hemma med det program jag behöver. Det kommer nog kräva lite tid och en hel massa tankearbete, men det ska bli skönt att få något att sätta tänderna i. Men som chefen sa: det är säkert nu Knyttet passar på att komma så det inte blir något jobbande. Inte för att jag skulle klaga på det... Hellre bäbis än jobb. Vi får väl se om vattnet går i korridoren så skolan, så eleverna verkligen får en upplevelse idag.

Magen igår på beräknad födelsedag


//

Inga kommentarer: