onsdag 3 september 2014

Sluttampen

Nu är det inte superlänge kvar av denna graviditet. Jag ska bara jobba en och en halv vecka till, sen ska jag bara sitta och vänta på bäbis. Sjukt svårt att planera för den perioden. Den kan ju bli någon dag lång och den kan bli fyra veckor. Man vill inte ställa in sig på det ena eller det andra samtidigt som man kommer bli tokig av att gå runt och inte göra nåt i fyra veckor.

Igår unnade jag mig gravidvattegympa. Det är en barnmorska som håller i det och man håller till i en liten bassäng på en vårdcentral i stan. Ganska mycket förberedelse inför förlossning och så lite träning på det. Känns som en bra sak att unna sig nu på sluttampen, så jag ska dit även nästa vecka. Hon håller även parvattengympa, men det är bara en gång i månaden och nästa pass är två dagar innan beräknat datum för oss, så vi får väl se om vi kommer kunna gå. En kvinna som var på gårdagens pass undrade hur hon skulle motivera för sin sambo att de skulle gå, men det tror jag inte är ett problem för mig. Johan provar ju gärna allt han kan.

Idag har jag sytt klart ett bäddset till spjälsängen. Det är sytt av ett gammalt påslakan från mormor och morfar. Jag har så starka minne av det från deras hus så jag har sparat det trots att det varit allt för trasigt för att kunna användas till en vanlig säng, men nu när det är omsytt till en mindre säng så funkar det utmärkt. Ni får se det när vi bäddar med det. Än så länge är inte spjälsången ens monterad. Vi vill vänta med det tills tapeterna är uppe och dessutom är ju inte planen att bäbisen ska sova i den under första tiden heller. Vi kommer istället ha bäbisen i denna fantastiska hängvagga som vi fått låna av en av Johans kollegor. Jag har velat ha en sådan sedan jag såg den för första gången och nu har vi en utan att behöva betala de tusenlappar som den kostar att köpa ny. Underbart!




Så här såg jag ut igår:



//

1 kommentar:

Mamma sa...

Så roligt och mysigt att se för den som bor långt ifrån. <3 Puss och kram :)