söndag 12 oktober 2014

Graviditet

När jag blev gravid lovade jag mig själv att inte bli en sådan som klagar på att vara just gravid. Jag har hört så många som blivit riktigt less på att vara gravid och de som mått dåligt under graviditeten har jag förstått, men inte de andra. Det var inte så enkelt för oss att bli gravid så när vi väl blev det så bestämde jag mig för att jag skulle njuta av varenda ögonblick. Jag hade ju längtat så länge och då jäklar skulle jag njuta.
Jag har njutit. Det har varit enkelt att njuta eftersom min graviditet har varit problemfri. Det enda som varit jobbigt är den ständiga oron, men den hade man ju haft hur graviditeten än varit och oron är väl något man får leva med för jag antar att man inte slutar oroa sig bara för att den lilla kommit ut.
Men nu skulle det vara ok om jag slutade vara gravid och istället hade en bäbis utanför magen. Inte för att jag är less på att vara gravid. Det är fortfarande inte alls speciellt jobbigt. Men att gå hemma och bara vänta på att något eventuellt ska hända, det är sååååå tråkigt. Jag har varit hemma från jobbet i en månad och det blir otroligt långa dagar kan jag lova. Nu vill jag ha sällskap av ett litet knytte.
Barnmorskan har sagt åt oss att ringa spec-mödravården imorgon för att boka in en tid hos dem, sen får vi se vad som händer. Håll tummarna för att Knyttet känner för att titta ut snart!

Du är så välkommen när du vill min älskade.



//

3 kommentarer:

äjkäj sa...

Håller alla tummar för er Åsa!! Det är nervpirrande å lång väntan för oss på andra sidan skärmen oxå, även om det är lååångt ifrån din kan jag tänka ;-)men snart så! Kram från en skistar i Tuppsala

Mamma sa...

Det är väl dax nu tycker jag också. "Hallå där inne kom ut till oss alla. Hälsningar från din mormor"

Annika sa...

Tycker det är helt okej för dig att känna som du gör. Jobbigt att behöva gå hemma och vänta. Snart snart kommer knytet och åh så mysigt ni kommer få. Mer kramar från Uppsala.