söndag 4 maj 2014

Bäbis

Om inte Liv hade haft fullt upp med sjuk man och familjebesök med bebis så hade jag känt av de anklagande blickarna hon skulle skickat mot Luleå. Ja, jag ska uppdatera och den här uppdateringen kommer innehålla mycket bebis.
I onsdags var vi på ultraljud och fick se bebisen ordentligt (hjärnan, ryggrad mm, som sagt...ordentligt). Vår bebis har ärvt sin fars rastlöshet och var väldigt vild där inne. Kändes väldigt konstigt att bebisen uppenbarligen rörde sig en massa men det kändes inte ett dugg inne i magen. Svårt att koppla att det som hände på skärmen faktiskt hände inne i mig också...

Bebis i perfekt profil med en liten hand (bebisen har två händer och två fötter)
 Bebis som pussar sin lilla hand
 Ett ben och en liten fossing där i "taket"

Och den bästa bilden av dem alla. Vår lilla dramaqueen som tydligen blev lite less på att vi tittade på så mycket *handen på pannan*


Magbild får bli en annan dag. På kvällarna är magen så mycket större än annars...

//

3 kommentarer:

Lania sa...

Sjukt söt dramaqueen-bild! Och pussen på handen måste ju vara slängkyssar till publiken?

Mamma sa...

Men oj så häftigt. Jobbigt för en del ser det ut som, ha ha.

Liv sa...

Men, ojojoj! Vad roligt att få se lillbebis. Spännande!
Ja, min vecka har varit urusel med magsjuka hos oss alla i familjen. Så jag har surfat runt på vårdguiden istället för bloggar. Men nu är vi friska igen, och jag kommer kika in lite för ofta för att se om det kommit någon uppdatering. Typ vid varje amning. :)