måndag 19 maj 2014

Villaliv

Villalivet passar oss. Särskilt nu när man börjar kunna vara ute i trädgården. Igår petade vi ner två körsbärsträd och ett gäng smultronplantor. Vi fyllde även upp dammen, men tyvärr var den halvtom i morse och heltom när jag kom från jobbet. Anar att dammduken inte är helt tät... Vi har ju tänkt att vi skulle testa att ha dammen den här sommaren och se om det är något vi vill behålla eller om vi ska gräva igen den. Kändes lite fel att ge upp på en gång, så jag har hittat billig dammduk på Jula som jag ska införskaffa imorgon. Håller tummarna för att det i alla fall ska hålla den här sommaren. Vill vi behålla dammen så kanske vi får investera i en rejälare dammduk sen.

Knyttet i magen ger sig till känna ibland, men den har ju fortfarande rätt mycket plats att röra sig på där inne så det är inte alltid man hittar den. Förra veckan var jag till mvc och fick höra hjärtljuden för första gången. Rätt häftigt. Känns roligt att få höra det varje gång man är där.
Idag fick jag frågan "Är du gravid eller har du bara blivit tjock?" från en elev... Försökte påpeka att det inte är en så bra fråga att ställa någonsin.


Magbild från helgen, tycker nog att magen ser större ut i verkligheten än på bild.


//

4 kommentarer:

jlindbergh sa...

Glöm inte 3 hallonbuskar. Eller hallonkvistar.

Åsa sa...

Ah, hade väl för mig att det var mer vi planterat men kom inte på vad det var!

Liv sa...

Lillemagen!
När jag väntade barn frågade en elev mig ivrigt: "Va, är du gravid? Hur blev du gravid?!". Också en sån sak som är lite crazy att fråga. Hans prepubertla klasskompisar höll på att krypa ur skinnet av pinighet.

Åsa sa...

Haha, fantastisk fråga. Den tror jag nog inte mina små guldkorn kommer kläcka ur sig :)