tisdag 29 april 2014

Kalla fingrar men varmt hjärta

Trädgården. En av de största anledningarna till att jag ville köpa hus och nu kan man faktiskt utnyttja den. I helgen var det fantastiskt väder och jag passade på att kratta gräsmattan och plocka bort gräs och löv som lagts på blommorna som köldskydd. Så härlig känsla att ta bort gammalt och visset och att hitta nya små gröna skott där under. Lagom till att jag tagit bort allt köldskydd började jag bli orolig att jag borde väntat. Det är ju fortfarande ganska kallt på nätterna. Håller tummarna att de klarar sig. Väldigt nyfiken på vad det är som kommer fram. Helgen bjöd på strålande sol och jag njöt av att kunna arbeta i bara linne. Var även iväg och handlade lite trädgårdsprylar som kompost, småverktyg och lite annat smått och gott. Köpte även hem pallkragar. Inte riktigt läge för plantering ute än, men nu har vi det vi behöver för det i alla fall.

Någon expert som redan nu kan se vad detta är?


Jag började även slita lite i jordgubbslandet. Det är alldeles för likt en vildvuxen äng för tillfället och det kommer ta väldigt mycket tid att fixa till.


Området runt dammen ser ganska trist ut för tillfället, men planen är att det ska bli hur mysigt som helst.






Ikväll var jag ute en sväng, tog reda på lövhögen jag krattade ihop i helgen (nu är vår lilla kompost full) och plockade undan lite annat visset. Blev dock kall om fingrarna eftersom det bara är fyra grader och blåser rejält, så jordgubbslandet får vänta lite till. Men ack så lycklig jag blir av att vara ute i vår lilla trädgård!

//

1 kommentar:

Annika sa...

knopparna som är på väg upp tycker jag är ganska lika Irisar. http://sv.wikipedia.org/wiki/Irissläktet
Känns bekanta från rabatten här i stan ;)