tisdag 18 juni 2013

Semester

Jag måste erkänna att när vädret är dåligt och alla andra jobbar, då känns det lite bortkastat med semester. Kan liksom inte utnyttja den på bästa sätt.
Igår regnade och blåste det, så jag stannade inne och läste, städade och tittade på tv. Man blir en aning rastlös av en sådan dag. Så idag hade jag storslagna planer: fara till jobbet för att hämta böcker, handla och laga långkok. Började mindre bra då chefen glömt lägga fram böckerna på jobbet, så de fanns inte där. Hon fick komma med dem till mig istället.

Sommarläsning


Men resten gick som smort. Fick till och med en efterrätt gjord. Har fastnat lite för Det Søde liv och kände för att testa ett av hennes recept. Chokladmousse med nötcrisp, alltsammans med lite apelsinsmak, mycket gott.



När Johan slutade jobbet gick vi på två husvisningar. Ett väldigt fint hus först. Skulle så gärna vilja ha det huset, det skulle passa oss så bra! Tyvärr är jag väldigt övertygad om att det kommer gå upp i pris så vi inte har råd med det. Det andra var helt okej, men inte alls lika fint som det första. Vi får se hur budgivningen går helt enkelt.

//

Inga kommentarer: