onsdag 12 juni 2013

Bröllop

I helgen var vi söderut på bröllop. Anna Carin och Andreas blev man och hustru. Som vanligt på bröllop kan inte tårarna hålla sig borta. Alla är ju så glada och det är ju så fint! Solen sken under tiden vi var utomhus (vigsel och tipsrunda) och lagom till att vi satt oss till bords så öste regnet ner. Timing!
Johan och jag toastade hela kalaset vilket gick väldigt bra (tycker i alla fall jag). Allt flöt på, det skrattades och det pratades. Brudparet såg lyckliga ut mest hela tiden och det är ju tur.
Efter middagen dansades det långt in på småtimmarna. Insåg att det är rätt roligt att gå på bröllop när kompisar i min ålder gifter sig eftersom många av oss av någon anledning tycker det är rätt roligt att dansa och sjunga med till nittiotalshits som Mr Vain och liknande.
Efter allt dansande serverades det vickning i ett intilliggande hus och oj va trevligt det blir när det finns en gitarr och folk som kan spela på den. Vi sjöng ett par timmar och strax efter fyra på morgonen stupade vi i säng. En mycket, mycket bra kväll.
Efter gemensam brunch dagen efter så for vi in till Stockholm och hälsade på Jörgen, Annika och deras små tvillingar. Så mysigt att träffas och så inser man det trista i att bara se de små en gång per år. Det händer ju rätt mycket under den tiden om man säger så. Jack gick i alla fall med på att sitta i mitt knä ganska länge. Varken han eller jag hade sovit speciellt mycket under natten, så vi höll på att somna båda två.
Till middagen träffade vi Lania och Danne för att få ännu mer kvalitetstid innan vi tog flyget upp igen. En så bra helg!
Jag hade inte med någon kamera. Fotade brudparet med mobilen, sen blev de inte så många fler kort.

Det vackra bruparet och deras söta små troll

 Fick en bild på mig och Johan från brudens syster Ingela

 Jack lipar åt Johan...


//

Inga kommentarer: