torsdag 6 juni 2013

Nationaldag

Igår kväll agerade jag DJ för första gången i mitt liv. Är ju inget proffs som Lania, men det kändes inte som att det behövdes heller. Utmaningen var att komma på vilken musik mina fina elever tycker om (vilket är den konstanta utmaningen för musiklärare) och att censurera den musik som önskades av eleverna men kanske inte passade sig.
De flesta elever hade roligt i alla fall och samma sak gällde flesta lärare och rektorn. Tror till och med att de föräldrar som var där hade en bra kväll. Stupade rätt i säng när jag kom hem, trött och hade väldigt ont i fötterna.

Idag vaknade jag först ganska tidigt, men flyttade över till soffan och sov vidare. Fick en välbehövlig sovmorgon och tack vare att jag var så trött så sov jag drömlöst och slapp vakna stup i kvarten på grund av jobbtankar.
När jag väl vaknat till liv ordentligt gjorde jag lyxfrukost, pratade bröllop med helgens brud (nej, inte Madeleine) och sen tog jag en tur på stan. Var mest på jakt efter en fin sommarklänning att ha på morgondagens skolavslutning. Fick till slut med mig två klänningar. Får se om jag bestämmer mig för att behålla båda eller hur jag gör.

Satt vid kajen och njöt av nationaldagen




Vilken klänning ska jag ha imorgon?

//

4 kommentarer:

Maja sa...

Båda klänningarna var fina, men det andra tyckte jag var snäppet vassare! :)

Lania sa...

Håller med Maja, nr. 2! Lania är inte heller något proffs, jag var bara bra på att läsa av vad folk gillade för musik ;)

Liv sa...

Jag röstar också på tvåan, jättefin! Men behåll den andra med :) Själv ska jag ge mig ut och leta sommarklänning imorgon. Nu gav du mig lite inspiration!

Åsa sa...

Tvåan it is!