måndag 22 april 2013

Trött

Är så himlans trött idag. Helgen har bestått av alldeles för lite sömn och jag känner mig långt ifrån redo att starta arbetsveckan.
I fredags hade vi först en lång arbetsdag, sen var vi på Pedagogisk Pub, vilken fortsatte till sena natten. Hade många intressanta samtal med kollegor, både om jobb och annat. Det ger mycket att bara få sitta och prata om ditten och datten med sina kollegor.
På lördag morgon (alldeles för tidigt)tog vi flyget ner till Arlanda för att gå på möhippa respektive svensexa. Möhippan innehöll god lunch på stan, femkamp (rodeotjur, sumobrottning, pilbågeskytte, slangbella och segway), god middag hemma hos en av deltagarna och sedan bastu och bad i jacuzzi. Otroligt trevligt och så skönt att veta att man känner lite fler inför bröllopet i juni. Johan och jag ska nämligen vara toastmasters på bröllopet.
Igår lyckades jag klämma in träff med både Anna och senare Annika. Det är så otroligt svårt att hinna träffa alla man vill träffa när man åker neröver, men man vill ju gärna träffa någon i alla fall. Det blev en promenad med Anna genom ett soligt Uppsala. Vi tittade på den översvämmade Fyrisån och så var vi in och kikade i Domkyrkan. Till slut satte vi oss på ett fik nere vid stationen tillsammans med Johan, Danne och Jonas som varit på svensexan. Det var mysigt att sitta och prata i solen.
Efter att Annika slutat jobbet sa vi hejdå till Anna och så gick vi hem till Annika för att äta middag och efter det körde hon oss till Arlanda. Vi kom hem väldigt sent i natt och som sagt, idag är jag trött.

Den här veckan är planen att styra upp mitt liv lite. Känns som att jag hela tiden har alldeles för mycket på att-göra-listan så att jag till slut inte gör något alls. Det måste åtgärdas den här veckan.


//

Inga kommentarer: