onsdag 24 april 2013

På väg tillbaka

Är på väg tillbaka från trötthetsmolnet från helgen nu. Har gått och lagt mig i tid och sovit riktigt tungt. Känns som att jag är på banan igen.
Vi hade öppet hus på jobbet igår, så det var en lång arbetsdag, men när man ser elever som sitter och hänger i fiket och pratar med lärare, studievägledare och rektor till efter själva öppet hus-tiden, ja då känns det bra i hjärtat. De kan ju inte vantrivas så förfärligt om de stannar längre än de behöver...
På väg hem från jobbet igår funderade jag över hur stora variationer som mitt jobb bjuder på. Jag gick från att diskutera med eleverna om hur man översätter Spice Girls kläder till något som en elvaåring kan bära till att försöka lära elever att ta ackord på piano (utan att ha tillgång till piano), sedan bar det av tillbaka till Bergs för att sitta och jobba med hemsidan (45 minuters avbrott på grund av att hela luleå.se la ner var inte bra för hjärtat). När allt hemsidesjobb var avklarat for jag och hämtade mat till ett gäng på jobbet, för vi hann inte fara hem och äta innan själva Öppet Hus.
När alla elever och föräldrar började trilla in övergick jag till att vara fotograf, vilket var otroligt roligt eftersom jag fick möjlighet att gå runt och se allt.
Så det är rätt varierande att vara jag vissa dagar...

Hade ingen bild jag kunde publicera här, så ni får en bild från möhippan i helgen istället.
I bakgrunden ser ni bruden, finklädd dagen till ära.


//

Inga kommentarer: