lördag 16 mars 2013

Utomhus

Har snart lyckats fördriva hela fyra dagar utan Johan. Pretty good!
Tror att problemet är att jag oroar mig massa inför att Johan far bort. Egentligen är det inte så farligt, det är bara det att det är så mycket enklare och roligare att hitta på saker med honom...
Eller ja, den här helgen är det riktig tur att han inte är hemma för nu är det riktigt illa i lägenheten. Det stinker rök konstant. Vi har haft problem med rökdoft i lägenheten lite då och då de senaste månaderna och ventilationsbolaget har varit här och försökt fixa, men det blir inte bättre. Det har som sagt bara blivit värre, i alla fall den här helgen. Det hade inte luktat mer rök i vår lägenhet om så någon hade stått här inne och rökt. Har haft doftljus överallt och fläkten igång sedan klockan sju, men det hjälper verkligen bara yttepyttelite.
Johan hade haft hemskt ont i huvudet om han hade varit hemma.

Så idag insåg jag att jag inte skulle stå ut att vara hemma hela dagen. Man klarar verkligen inte av att vara här en hel dag.
Som tur var frågade David om jag ville följa med honom och Vincent ut och åka snowracer. Så jag har varit på Porsön större delen av dagen. Åkte inte massor, men det var mycket trevligt att bara vara där. Om inte annat för att det var frisk hälsosam luft.
Imorgon måste jag nog leta mer doftljus och kanske någon annan typ av luft-dofta-gott.

Igår gick jag hem från jobbet.
Underbart att vandra hem i solsken över isvägen.

 Dagens sällskap



//

7 kommentarer:

Mamma sa...

Ho ho. Det ekar nästan. Vad händer där i norr. Länken är stängd tror jag ;)

syster fia sa...

Den här skulle kunna vara något http://www.sf.se/biljetter/bokningsflodet/valj-forestallning/?MoviePageId=10498 Eller kanske den här? http://www.sf.se/biljetter/bokningsflodet/valj-forestallning/?MoviePageId=10797

Åsa sa...

Jag röstar på The Host. Jag skulle gärna se Oz, men den går ju bara i 3D och då får jag ju så ont i huvudet.

syster fia sa...

Justja. Det är ju onödigt. Lite bättre tid på The Host också tycker jag, Oz gick lite väl tidigt med tanke på mat osv.

Åsa sa...

Då kör vi på The Host. Torsdag?

syster fia sa...

På fölsedagen? Visst går det bra för min del, fredag kommer ju knattarna hem.

Åsa sa...

Hmm, kanske är dumt. Vi ska kanske ha kalas då...
Onsdag kanske är bättre?