söndag 10 mars 2013

Swedish Grace

Det var ett tag sen nu och det har hänt en massa på den tiden. Men det blir så långt inlägg om jag ska gå igenom allt det, så jag säger bara att det stora som hänt är väl att vi var hem till Joel i Åre över sportlovet. Kasst väder, men sista dagen fick vi ändå några ordentligt fina åk (när det är några decimeter puder i pisten märker man ju inte om det snöar och blåser). Hann även med att träffa Annika eftersom hon kom upp sista helgen.

Nåja. Denna helg startade med After Work för oss båda i fredags, igår tog vi Stella och for till Haparanda. Målet var att köpa vitrinskåp på IKEA plus att Johan ville kika efter nya skidkläder. Skåpet inhandlades, men Johan lider av jag-har-egentligen-hittat-precis-det-jag-vill-ha-men-det-är-in-i-helskotta-dyrt-syndromet, så det blev inga nya skidkläder.
Idag fick Johan fara iväg och åka skidor helt ensam. Jag kände mig som världens sämsta sambo, men jag hade verkligen ingen lust att åka skidor. Ville hellre ha en heldag hemma och stöka runt.
Så medan han var där så skruvade jag ihop vårt nya skåp, städade lägenheten och fick så äntligen flytta in min älskade Swedish Grace i vår lägenhet.
Har haft större delen av servisen i väldigt många år, men den har fått bott hemma hos mamma och pappa eftersom vi inte haft plats för den. Men nu såg jag till att vi fick plats och det känns så roligt att äntligen kunna använda den! Nu vill jag bara ha något fint tillfälle då jag får användning för den.
Kanske borde tvinga mamma och pappa att komma upp över påsk ändå, fast det känns ju lite onödigt att fara så långt för att de ska få äta på en servis som stått i deras hem i ganska många år...


Jag satte även upp dessa. Den övre fick jag av min kära storasyster  i 25 års-present och den andra fick vi i julklapp. Jag vet att den övre innehåller fel, men jag gillar den så mycket ändå så den fick äntligen komma upp på väggen.







Några delar Blå Eld har jag också lyckats samla på mig. 


Måste bara få visa denna, har säkert visat den förr, men jag tycker så mycket om den. Fick den för några år sedan av Nilas och den har haft en hedersplats sedan dess. 
Lappen har tillkommit på senare tid, men av samma pojke.


Bilder från Åre kommer.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Snyggt blev det.

Syster Fia sa...

Fiiint! Hos lilla gumman kan du se lite av hur det ser ut hemma hos mig...