onsdag 13 mars 2013

Åre sportlovet 2013

Så ungefär en och en halv vecka efter att vi kom hem kommer så bilderna från Åre-trippen. Det var som sagt kasst väder, men det blev en hel del skidåkning i alla fall.
Jag inledde med att ligga hemma i Joels soffa och vara sjuk, så jag pallrade mig inte ut i backen förrän på måndagen, men så sken solen och högzon var öppen, så det var en bra dag att starta.

Blandad kvalité på bilderna. Det är några från Johans kamera, några från min telefon och en som jag snott från Annika. Dessutom är de inte riktigt i kronologisk ordning, men det får ni ta.

Inte alltid bra sikt på fjället...
 Vi var iväg och åt en fantastiskt brunch på Kretsloppshuset i Mörsil tillsammans med Joels arbetskamrater
 Som sagt så hade vi en dag med fint väder
 Här står jag och försöker se cool ut fast jag är på väg att tvingas åka ner för ett stup


 Johan är så snabb att jag inte lyckas fånga honom på bild ordentligt

 Så här ser det ut på Joels jobb
 Regn på väg till backen. Inte ett bra tecken.
 Vi hade några dagar i slutet med rejält med snö


 Nämen titta, ännu en dag med okej väder. Den hade jag glömt.
Här är jag på väg och göra ett snöstormstest. Jag hade preppade goggles på mig så jag skulle få känna på hur lite man ser i en snöstorm och jag kan ju säga som så: jag såg inte de röda kryss som stod en meter ifrån mig.
 Sista dagens puder i pisten var faktiskt väldigt trevligt trots att det snöade och blåste
 Gossarna var glada ändå
 Jag fick Annika att tycka om skogsåkning (jag som nyss hittat tillbaka till den kärleken själv)
 Här har Johan tagit en paus i en snödriva
 Jag och Annika skulle ta oss ner till VM8:an som varit stängd i några timmar. Fantastiskt med puder!
 Inte så fantastisk sikt
 En helt annan dag på väg ner från Fjällgårdens After Ski. Johan hade skidor, det hade inte jag. Vi provade om det gick att åka två pers på ett par skidor...det gick sådär...


//

4 kommentarer:

Annika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annika sa...

Jag tyckte mycket om att åka i skogen, tack för att tog mig in i denna värld. Trots att det var jobbigt när jag ramlade heeela tiden och att träden var i vägen. Att jag missat detta...

Syster Fia sa...

Hm, åka i skogen i Åre - vad är det mot att hänga med Nille in bland träden i Klappen??? ;-) Same same, va? Lika kul kan det nog vara iaf. Blir ganska så avis måste jag erkänna.

Åsa sa...

Jag är rätt så avis på dig Fia som fått åka med Nille...