söndag 18 november 2012

Mycket bättre än väntat


Den här helgen blev verkligen så himla mycket bättre än jag trott. Jag såg framför mig högen av jobb som jag skulle vara tvungen att beta mig igenom under mina "lediga" dagar. Men så kom jag fram till att en av sakerna faktiskt var enklare att fixa när jag väl är på jobbet på måndag, en annan förenklade jag så pass mycket att den faktiskt inte krävde speciellt mycket tid alls och en tredje klarade jag av i ett flängande fläng.
Därför har jag istället haft tid att äta lunch ute på stan (igår) med min kära fästman och då passa på att testa ett nytt ställe som kommit till stan. Jag har även satt igång ett långkok som står och puttrar på spisen, spelat piano för skojs skull, ska snart ut på en promenad med tidigare nämnda fästman för att sedan värma oss i bastun och senare ska vi träffa vänner på stan för att äta middag. Inte så pjåkigt för att vara en helg som skulle ha gått till en massa jobb.

Dessutom passade jag igår på att köpa rosor för presentkortet jag fick av min mor och far i namnsdagspresent. Jag har inte kunnat handla upp det tidigare eftersom jag har varit borta så mycket och jag vill verkligen hinna njuta av de blommor jag köper. Men nu ska jag vara hemma i en hel vecka så då passade jag på. Vita rosor är verkligen de bästa blommorna som finns! Tack mor och far!



//

Inga kommentarer: