lördag 17 november 2012

Bra start på dagen

Inte varje lördag man startar med ett 75 minuter långt yogapass. Inte heller varje flicka som blir ditdragen av sin fästman. Det kändes att det var väldigt länge sedan jag tränade på det viset. Många positioner var riktigt tunga. Det kändes även i benen att jag dansat tre gånger den här veckan. Pust!

Igår var vi på Kulturens Hus och lyssnade på Machinae Supremacy. De har släppt ett nytt album och när man känner trummisen så känns det ju som att man bör gå dit. Tyvärr fick jag ordentligt ont i huvudet efter danspasset, så jag kunde inte riktigt njuta av dunkande rockmusik. Men det är alltid roligt att se Nicke spela.



Har lyckats boka in resan hem till jul, äntligen. Nästa år ska den resan, var den än bär, bokas tidigt, tidigt. Det blir ju så otroligt mycket dyrare när man väntar så länge som jag har en vana att göra.
Nu är det bara nyår som måste planeras. Vi vet att vi ska fira tillsammans, men var?
Alperna lockar, men kanske blir det på sportlovet istället. Tyvärr är risken stor att jag inte har så mycket jobb då, så det där med pengar kan vara knapert.
Varför kan inte kommunen inse att jag är den bästa läraren som finns att tillgå?!

//


Inga kommentarer: