torsdag 20 oktober 2011

Soul på arbetstid

Idag skulle mina åttor gå på konsert och genom lite trixande kunde jag följa med. Inte illa när man får gå och titta på soulkonsert på arbetstid. Extra kul med tanke på att det var Erik and the grown ups som skulle spela. Det vill säga en hel bunt med folk från Pite. Lärare såväl som gamla studenter. Grymt kul och så bra att eleverna får de ett gäng som spelar bra musik, har kul på scen och spelar en massa olika instrument. Inte så ofta de får se en blåssektion till exempel. Dessutom är ju Leo en fenomenal lärare så han gav mina elever en extra musiklektion genom att prata om låtarna och lite om hur musikbranschen såg ut.

Nu hade jag ju ingen kamera med, men jag bjuder på en mobilbild i alla fall:


Just nu ligger jag i soffan där jag befunnit mig sedan jag kom hem vid fyra. Mår inte alls speciellt bra. Förkylningen har ett starkt grepp om mig och jag ser gärna att den försvinner fort som bara den. Är less och det bara efter två dagar. Jag har ju inte tid att vara sjuk nu! Nästa vecka ska ca 100 omdömen vara inne och veckorna efter lovet ska mina elever i engelska ha prov plus att ännu ca 80-90 omdömen ska in. Lucia närmar sig med allt vad det innebär och hipp som happ ska ännu en bunt omdömen in plus att betyg ska sättas. Jisses vad tiden går fort, men det är ju inte så konstigt när det är så mycket som ska göras.

//I'm a soulman

Inga kommentarer: