måndag 14 september 2015

Nystart

Sorry för bloggbortfallet. Tanken är att jag ska bli bättre nu.

20 augusti gick Manfred sina första steg och sedan dess traskar han bara mer och bättre för varje dag. Idag fick han sina första små skor och oj vad han tyckte att det var underligt att gå med dem. Hittills har han bara haft mockasiner när han gått utomhus. Men övning ger väl färdighet.

I helgen var vi i Skellefte och hälsade på Johans föräldrar. Johans syster var där med sin lilla tvåmånaders Elvira. Tyvärr är jag förkyld så jag kunde inte mysa riktigt så mycket som jag ville. Som tur är så kommer Ida och Elvira upp på onsdag, så förhoppningen är att jag ska hinna bli frisk innan de far söderut igen.

Matmässigt går det sakta framåt. Favoriterna är gröt med frukt, pasta med pesto och yoghurt med banan. Plus ersättning då såklart. Vi har börjat med en blandning av ersättning och välling på kvällen för att få honom att vilja dricka mer välling. Det kostar ungefär häften så mycket och är mer anpassat för bäbisar i Manfreds ålder.











//

1 kommentar:

Mamma Fia sa...

Kul att du är igång igen! Vet inte om jag törs lova att leverera detsamma dock....